Over ons

Focus-Review.com is de testsite van Focus Magazine

Focus logo

Focus, 110 jaar toonaangevend in fotografie

Focus is het oudste en meest toonaangevende fotografiemagazine in Nederland. En niet alleen dat, maar Focus is zelfs het op twee na oudste fotomagazine op de wereld. Slechts twee Britse fototijdschriften gaan ons voor. Al 110 jaar is Focus een kweekvijver van talent. Bekende namen als Erwin Olaf, Carl De Keyzer, Inez van Lamsweerde en Rineke Dijkstra hebben in het verleden door Focus hun eerste stap naar roem kunnen zetten. Bekende en onbekende fotografen passeren nog steeds de revue waaronder Susanne Middelberg, Koos Breukel, Eddy van Wessel, William Rutten, Hans Aarsman, Saskia Boelsums, Bas Meelker, William Rutten, Ewa Cwikla, Maria Svarbova, Robin de Puy, Cynthia Boll, Anais Lopez, Marvel Harris. In Focus komen alle takken van sport aan bod: journalistieke fotografie, kunst-, sport-, documentaire-, natuur-, portretfotografie, etcetera. Elke maand vind je de meest gedegen testen van de nieuwste camera’s, lenzen en accessoires, door een team kundige testredacteuren. Begin 2020 heeft Focus CameraStuffReview.com gekocht van de oprichter en in 2022 omgedoopt tot focus-review.com zodat het beter bij Focus past. Op focusmagazine.nl lees je het culturele nieuws over fotografie en op focus-review.com vind je alle producten, camera’s, objectieven, accessoires en educatieve artikelen over fototechniek.

focusmagazine.nl

Focus is lid van de EISA

eisa logoEISA
In 1982 was Focus mede-oprichter van de gerenommeerde Expert Imaging and Sound Association (EISA). Deze organisatie van meer dan 50 Internationale tijdschriften reikt jaarlijks de toonaangevende EISA Awards uit. Deze prijzen worden beschouwd als de Oscars van de wereldwijde consumentenelektronica-industrie. In de hoedanigheid van Photo Panel Manager is Focus de meest prominente speler op het gebied van fotografie. eisa.eu

Jan Paul Mioulet

Jan Paul is zelfstandig fotograaf sinds 1994. Hij heeft zich beziggehouden met veel vormen van fotografie, van portret tot sport, van bruidsfotografie tot reclamewerk. Inmiddels is hij al bijna vijftien jaar gespecialiseerd in architectuurfotografie. Hij is een van de oprichters van DAPh, de Dutch Architectural Photographers, een collectief van een aantal van de beste Nederlandse architectuurfotografen.  Naast zijn fotografie schrijft hij voor  Focus-Review over techniek en allerlei bijzondere wetenswaardigheden rondom fotografie en camera’s.

Erik Derycke:

Erik was chef technische redactie voor Focus Magazine. Vanuit die hoedanigheid was hij panel manager van de Expert Group Photo binnen de EISA.
Eriks kennis van techniek is groot en hij bewaart te allen tijde het overzicht van alle camera’s en lenzen die op de markt komen. Helaas is Eric sinds begin 2024 niet meer werkzaam voor Focus en Focus-review, maar de testen die hij maakte blijven wel van waarde. Erik heeft een vaste baan gekregen bij een uitgeverij in België.

Ivo Freriks:

Ivo is de oprichter van CameraStuffReview. Hij hoopte daarmee een bescheiden bijdrage te leveren aan het plezier dat jij aan fotografie beleeft. Door camera’s en lenzen op dezelfde wijze met elkaar te vergelijken en telkens de voor- en nadelen op een rijtje te zetten, hoopte hij jou te helpen bij het vinden van de juiste camera of lens.

Mich Buschman:

Mich is vakfotograaf, docent en al jarenlang testredacteur bij Focus Magazine. Zijn specialisme is portretfotografie, maar ook de andere takken van fotografie beheerst hij als de beste. Zijn technische kennis is enorm en ondanks dat hij al heel lang camera’s en lenzen test is zijn enthousiasme onverminderd groot. Hij schrijft nog steeds voor Focus Magazine en ook voor CameraStuffReview.

portret Roos

Roos Schouw

Roos werkt sinds 1998 op de redactie van Focus Magazine. Het maken van tijdschriften en boeken over fotografie zit haar in het bloed. In 2018 heeft zij de uitgeverij Focus overgenomen van haar toenmalige baas. Als uitgever en hoofdredacteur hoopt zij nog heel lang anderen te enthousiasmeren voor fotografie in al haar verschijningsvormen.

Contact Focus Magazine:

[email protected]
+31 (0)23 3031820